Wady Kosiarek Spalinowych - największe usterki

2019-12-21
Wady Kosiarek Spalinowych - największe usterki

Kosiarka spalinowa to maszyna wymagająca odpowiedniej pielęgnacji i obsługi. Zaskakujące jest to, że wielu właścicieli kosiarek uwielbia swój samochód i traktuje kosiarkę jak kawałek złomu. Nie ma nic dziwnego, że kosiarka ostatecznie będzie działać jako złom, a jej mały silnik jest zwykle o wiele bardziej wrażliwy na konserwację i regulację niż mocny silnik zwykłego samochodu.

Aby kosiarka działała niezawodnie przez wiele lat, należy unikać używania kosiarki w niewłaściwy sposób, unikać uderzania ostrzami w twarde przedmioty i spędzać trochę czasu na kosiarce, aby wykonać przynajmniej niezbędną konserwację.

Kosiarki spalinowe to stosunkowo złożona maszyna, wrażliwa na właściwą regulację, konserwację i obsługę.Źle wyregulowany silnik jest trudny do uruchomienia, ma słabą wydajność, nie pracuje. Zła i zaniedbana konserwacja zwykle prowadzi do nieodwracalnego uszkodzenia maszyny. Jeśli wrócę do porównania z samochodem, zasadniczą różnicą jest to, że nowy właściciel samochodu pracuje w docieraniu, silnik nie niepotrzebnie się nadmiernie obraca i dokładnie monitoruje każdy podejrzany dźwięk. W takim przypadku kosiarka wymaga maksymalnej mocy natychmiast od pierwszego uruchomienia. Jednocześnie jest wymagany w przypadku małych wymiarów, niskiej masy, niskich wibracji i wysokiej niezawodności. Aby spełnić wszystkie te cechy, jasne jest, że przy obecnych technologiach nie da się uniknąć pewnych kompromisów. W końcu, jaki byłby użytek z mocnego i trwałego silnika, którego wymiary i waga uniemożliwiłyby łatwą obsługę kosiarki, lub, z drugiej strony, lekka kompaktowa kosiarka, której moc była tak słaba, że ​​byłaby bezużyteczna. Znalezienie optymalnego stosunku tych funkcji jest trudnym zadaniem dla wszystkich projektantów kosiarek. To samo dotyczy budowy idealnego podwozia, które również wymaga niskiej masy przy wysokiej trwałości i sztywności.

Dlatego do budowy zastosowano kombinację różnych materiałów, najczęściej odpornych stopów stali z lekkimi stopami aluminium i tworzywami sztucznymi. Zgodnie z ich właściwościami materiały są następnie stosowane w miejscach, dzięki czemu ich sztywność i trwałość są wystarczające dla określonej części.Aby jednak kosiarka była używana przez wiele lat, należy wziąć pod uwagę jej konstrukcję i zwrócić na nią należytą uwagę. Większość awarii jest spowodowana niewłaściwym użytkowaniem kosiarki lub zaniedbaną konserwacją. Dlatego przyjrzymy się najczęstszym zaburzeniom, ich przyczynom i możliwościom zapobiegania.


Wygięty wał korbowy

Wygięty wał korbowy jest jedną z najczęstszych wad spowodowanych w prawie 100% przypadków przez niewłaściwe użytkowanie kosiarki. Wygięty wał korbowy powoduje nadmierne wibracje i wysoki hałas kosiarki. Drgania te powodują następnie zwiększone obciążenie całej kosiarki, uszkodzenie stawów, poluzowanie niektórych części kosiarki i zwiększone zużycie. Zwykle jest to zgięcie części wału, na której zamocowany jest nośnik noża. W bardzo rzadkich przypadkach może jednak nastąpić lekkie skręcenie całego wału, co z powodu złego kąta tłoczyska może spowodować zwiększone tarcie tłoka w cylindrze, powodując przegrzanie, wysokie zużycie i kolejne zatarcie silnika. Przyczyną wygiętego wału jest prawie zawsze uderzenie ostrza w twardy przedmiot. Często są to nierówności na skałach ukrytych w trawie podczas koszenia, a często nieodpowiedzialny właściciel nawet celowo wjeżdża kosiarką do mola, aby łatwo go wypoziomować. Nie jest wyjątkiem, że właściciel używa kosiarki do koszenia sadzonek. Najgorszy przypadek to, gdy udaje nam się zhakować noże młotkiem z metalowego pręta lub betonowego krawężnika.Dlaczego te uderzenia pukaniem są tak ważne? Jeśli zdamy sobie sprawę, że nośnik ostrza jest przymocowany bezpośrednio do wału korbowego silnika, który obraca się razem z bardzo dużą prędkością i natychmiast zatrzymuje się po uderzeniu ostrza, musi być jasne dla wszystkich, że siły działające na wał są ogromne. Podczas gdy ostrze pozostaje zatrzymane przez sztywny przedmiot, bezwładność silnika nadal obraca wał, powodując jego zgięcie lub skręcenie. Nowoczesne kosiarki są zwykle wyposażone w klin bezpieczeństwa, za pomocą którego wał i nośnik są mocno połączone i odcięte w przypadku uderzenia, ale nie zawsze można polegać na tej ochronie w wystarczającym stopniu. W źle utrzymanych kosiarkach może się zdarzyć, że z powodu korozji i brudu wał nośny dosłownie rośnie, a zatem moment obrotowy, który powinien odciąć klin, musi pokonać inny opór, który może być śmiertelny dla kosiarki. Wszystko często pogarsza nawet właściciel kosiarki, starając się zwiększyć niezawodność ostrza kosiarki nieuzasadnionego dokręcenia. Często zdarza się również, że klin jest odcinany po uderzeniu nożem, ale użytkownik nie zauważy, dokręci ostrze i kontynuuje koszenie. Moment obrotowy silnika jest następnie dodatkowo dokręcany śrubą nośnika, aw przypadku dalszego uderzenia nie tylko nadmiernie dokręcony nośnik nie spełnia funkcji bezpieczeństwa, ale jednocześnie śruba może się złamać, a ostrze z nośnikiem może poluzować się.


Problemów z wygiętym wałem korbowym można zatem uniknąć przede wszystkim poprzez uniknięcie jakiegokolwiek uderzenia ostrza. Jeśli tak się stanie, należy natychmiast przerwać pracę, sprawdzić, czy klin nie został przecięty i w razie potrzeby wymienić go na nowy. Wskazane jest również, aby kosiarka została sprawdzona przez specjalistyczny warsztat pod kątem wygięcia wału. Jednocześnie ważne jest regularne sprawdzanie klina pod kątem konserwacji podczas szlifowania ostrza oraz utrzymanie połączenia nośnika z wałem w czystości i potraktowane odpowiednim smarem.

Jeśli wałek zgina się, zwykle jest tylko jedna opcja - jego wymiana. Na różnych forach można przeczytać, że niektóre firmy są w stanie wyprostować wał w kilkuset koronach. Ale to rozliczenie nigdy nie jest w 100%.Ponadto, gdy wał jest zgięty, zmienia się struktura metalu, mogą pojawić się mikroskopijne pęknięcia, które zmniejszają wytrzymałość materiału. Gdy wygięty wał nigdy nie będzie miał swojej pierwotnej wytrzymałości, istnieje nawet ryzyko pęknięcia. Dlatego zawsze lepiej jest wymienić wał, co może oznaczać inwestycję równą zakupowi nowej mniejszej kosiarki. Dlatego lepiej jest zapobiegać tym problemom. Nie ma producenta, który rozpoznałby wygięty wał silnika jako wadę produkcyjną lub konstrukcyjną używanej kosiarki i naprawiłby go w ramach serwisu gwarancyjnego.


Pęknięta lina

Bowden musi być solidny, nieuszkodzony, odpowiednio zaciśnięty bez ostrych zakrętów.

W kosiarkach benzynowych niektóre funkcje są często obsługiwane za pomocą uchwytów, które wykorzystują stalowe kable w Bowden do przenoszenia mocy. Jest to stosunkowo niedrogie, niezawodne i lekkie rozwiązanie do obsługi kosiarki. Utrzymany kabel niezawodnie spełnia swoją funkcję przez wiele lat, ale od czasu do czasu może się zepsuć. Aby kabel działał niezawodnie, należy zachować optymalny promień Bowdena. Najczęstszym błędem właścicieli kosiarek jest niewłaściwe pociągnięcie Bowdena do poręczy za pomocą taśmy, aby mocno przymocować kabel i zapobiec zaczepieniu go o gałęzie itp. Kabel należy poprowadzić tak bezpośrednio, jak to możliwe, utrzymywać w czystości i regularnie smarować, aby zminimalizować tarcie. Bowden musi być nieuszkodzony, nie załamany ani bezpośrednio złamany.Zwiększone tarcie nie tylko utrudnia obsługę kosiarki, ale na drut wywierany jest zwiększony nacisk, co zwiększa prawdopodobieństwo pęknięcia. Regularne smarowanie zapobiega również korozji, która osłabia kabel.


Luźne koła

Nawet koło naprawdę dobrej jakości może się poluzować lub uszkodzić z powodu niewłaściwego obchodzenia się z nim

Większość kosiarek wykorzystuje trwałe tworzywa sztuczne w celu zmniejszenia masy koła. Wysokiej jakości kosiarki ustawiają koła na łożyskach kulkowych. Jednocześnie należy pamiętać, że zwłaszcza w przypadku kosiarek z centralną regulacją wysokości koła przednie są zamontowane w ruchomych zaczepach, które pomimo solidnej konstrukcji nigdy nie mogą zapewnić takiej samej wytrzymałości jak koła zamontowane na jednej osi. Łożysko koła jest następnie rozwijane nie tylko przez ciężar kosiarki, który zwiększa się wraz z ilością trawy koszonej w koszu, ale także podczas pokonywania zakrętów i siły działającej w osi poprzecznej, która jest mnożona przez dźwignię podaną przez promień koła. Częstym błędem operatora jest to, że dociera on do końca działki i próbuje obrócić kosiarkę siłą. Podczas tego obrotu konieczne jest jednak lekkie uniesienie przednich kół za pomocą nacisku na uchwyt lub podniesienie tylnych kół, aby nie pochylały się na boki podczas obracania. Jeśli spróbujemy obrócić kosiarkę na ziemi z wszystkimi kołami na ziemi, koła nie tylko mogą się poluzować z czasem, ale także siła wywierana na samą poręcz może po pewnym czasie uszkodzić poręcz i jej stawy.


Nieprawidłowo naostrzony nóż

Ostry nóż jest podstawą prawidłowego i łatwego koszenia. Tępy nóż ślizga się po trawie, źle kosi lub trawa jest na ziemi. Trawnik koszony tępym nożem ma wiele zadziorów, co powoduje szok. Rezultatem jest nieestetyczny trawnik z suszącymi się łodygami.

Zawsze zaleca się pozostawienie ostrza do specjalisty. Nieprawidłowo naostrzone ostrze może szybko usłyszeć lub stępić. Największym problemem nieprofesjonalnie naostrzonego noża może być jego niewyważenie. Źle wyważone ostrze powoduje nieprzyjemne wibracje, powodując nadmierny hałas, ale przede wszystkim przeciąża całą kosiarkę i konstrukcję silnika. Zwiększone zużycie łożysk, poluzowanie połączeń, aw ostateczności może trwale uszkodzić całą kosiarkę, jeśli jest używana przez długi czas.

Jeśli z jakiegoś powodu zdecydujemy się na samodzielne ostrzenie noża, konieczne jest zachowanie oryginalnego kąta ostrza podczas szlifowania. Najbardziej podstawowe wyważanie odbywa się przez zawieszenie przy centralnym otworze mocującym noża. Nóż musi wisieć całkowicie poziomo. Jeśli przechyli się na bok, wyważamy go, wyostrzając ostrze po stronie w dół, tym samym usuwając część materiału przez szlifowanie. Zawsze lekko szlifuj i ponownie sprawdź wagę, powtórz procedurę, aż ostrze zwisa idealnie poziomo. Należy jednak pamiętać, że nieprofesjonalne szlifowanie odbywa się na własne ryzyko i że szkody wynikające z nieprofesjonalnego noża do ostrzenia nie będą objęte gwarancją.  


Silnik źle ustawiony

Do niezawodnej pracy kosiarki niezbędny jest również odpowiednio wyregulowany silnik. Regulacja silnika powinna być przeprowadzana wyłącznie przez specjalistyczny warsztat, który jest wystarczająco wyposażony w przyrządy pomiarowe i niezbędne narzędzia. Nieprofesjonalna ingerencja w regulacje zawsze przyniesie więcej szkody niż pożytku. Różnica między dobrze wyregulowanym silnikiem jest widoczna podczas normalnego użytkowania kosiarki. Dowodem źle dostrojonego silnika jest trudny rozruch zimny lub gorący. Jeśli zimny silnik złapie nas bez ssania, a po rozgrzaniu problem z uruchomieniem go, prawdopodobnie jest coś nie tak. Nie jest również w porządku, jeśli uruchomienie zimnego silnika jest trudne, nawet jeśli przestrzegane są zalecane procedury. W niektórych przypadkach problemem może być również zużyta, spalona lub zatkana świeca zapłonowa. Następnie dokładne czyszczenie lub wymiana zwykle pomoże. Jednak stan samej świecy zapłonowej mówi nam o stanie naszego silnika.

Źle wyregulowany silnik łatwo rozpoznaje świeca zapłonowa


Oderwany pręt rozrusznika


Niestety, linia startowa może być odrywana od czasu do czasu na wszystkich maszynach, których silnik jest uruchamiany za pomocą rozrusznika. Nawet najwyższej jakości materiał tekstylny może być noszony bardzo szybko, jeśli jest używany niewłaściwie. Najczęstszym problemem złego rozruchu jest pociągnięcie linki w złym kierunku - pod kątem. W kosiarkach cewka z przewodem jest zwykle ukryta pod pokrywą, która ze względów praktycznych jest wykonana z tworzywa sztucznego. Otwór na linkę jest następnie wyposażony w tuleję, aby zapewnić płynne działanie linki przy minimalnym tarciu. Jest to jednak zapewnione tylko wtedy, gdy przewód zostanie pociągnięty we właściwym kierunku. Jeśli operator zacznie kilkakrotnie pociągając linkę pod niewłaściwym kątem, tarcie w otworze otworu znacznie wzrośnie. Większość kosiarek należy uruchomić, pociągając uchwyt w kierunku uchwytu lub wzdłuż jego prawej strony. Niektóre kosiarki mają ten optymalny kąt ciągnięcia, nawet wstępnie ustawiony, mocując sznurek do rękojeści na uchwycie.

Często zdarza się, że operator stoi obok uchwytu i zaczyna od pociągnięcia uchwytu prawie na bok. Linka pociągowa następnie zasadniczo składa się ponad krawędzią otworu w obudowie prawie pod kątem prostym.Oczywiste jest, że tarcie kabla o krawędź otworu musi być duże, a znaczna ilość energii jest następnie przekazywana do tej małej przestrzeni zamiast startu. Przejawia się to ogrzewaniem, które wzrasta przy powtarzających się próbach rozruchu, czasami do tego stopnia, że ​​nawet bardzo trwałe tworzywo sztuczne pokrywy zaczyna się topić. Metalowy przelotek jest jednocześnie wcierany i uwalniany. Powłoka kabla jest zatarta, a jeśli przelotka jest przetarta, rozrywa kabel jeszcze bardziej, aby zapewnić płynne przejście.Widok kosiarki dowolnego producenta, w którym poluzowany przelotek porusza się swobodnie wzdłuż linki rozrusznika, a linka przecina pokrywę, niestety nie jest tak wyjątkowy. Niestety w zdecydowanej większości przypadków przyczyną jest po prostu niewłaściwy sposób rozpoczęcia.

Żywotność linki rozruchowej jest zatem możliwa przede wszystkim poprzez uruchomienie zgodnie z zaleceniami producenta. Jednak nadal konieczne jest zrozumienie, że żywotność linki rozrusznika jest ograniczona, podobnie jak paski klinowe lub opony samochodowe. Od czasu do czasu nie możemy tego uniknąć. Zaleca się jednak regularne sprawdzanie przewodu i wymianę w przypadku oznak zużycia. Awaria i zerwanie zaniedbanego rozrusznika następuje zwykle w najbardziej niewygodnym momencie.

Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2019
Document
IdoSell Shop - Prawdziwe Opinie Klientów
4.25 / 5.00 (153 opinii)
pixel

Swoboda wyboru
finansowanie w pełni online

Decyzja nawet w 15 minut

Sprawdź szczegóły
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij